Hvorfor spedify

Hvordan kan Spedify
hjelpe din nettbutikk?

Har du en nettbutikk som vokser men opplever utfordringer forbundet med lager- og logistikk? Da kan Spedify være en perfekt partner å outsource dette arbeidet til - så du kan fokusere på salgsfremmende aktiviteter og økt kundetilfredshet. 

VAREFLYT

Effektiv vareflyt

Fra varene ankommer vår lasterampe tar vi av oss resten. Vi registrerer varene i vår lagerstyringssystem (WMS) som er integrert med nettbutikken din. Når kundene din gjennomfører et kjøp mottar vi automatisk beskjed om dette og setter umiddelbart i gang med ordrehåndtering, som innebærer plukking og emballering av varene for opphenting av speditør.

Forsendelser kan spores hele veien og mottaker blir varslet for å velge leverings alternativer. Skulle kunden angre på kjøpet, vil vi registre en returbestilling, klargjøre opphenting og annullere ordren. Så snart pakken er returnert til lageret blir varen kontrollert og satt tilbake i omløp for gjenkjøp.  

PRISMODELL

Forutsigbart kostnadsbilde

Vi mener vi har markedets enkleste prismodell. Tradisjonelt opererer 3PL aktører med ulike priser tilknyttet ulike oppgaver. For eksempel kan de ta en pris for mottak og registrering av varer, en pris for plukk og pakking, en pris for emballasje, og en pris for returhåndtering.

Dette kan by på mange tall å forholde seg til samtidig som det gjør utregning av kostnadsnivå forbundet med lagerdrift vanskelig å kalkulere. For å tilby vår kunder mer forutsigbarhet av kostnader har vi valgt å operere med en fast pris. Prisen regnes ut basert på det faktiske ordrevolumet. Prisen inkluderer all handling, emballasje og returhåndtering.

Les mer om vår prismodell her. Frakt kommer som tillegg i prisen. Vi har noen av markedets beste fraktavtaler - du velger selv om  vi skal bruke ditt kundenummer hos aktuell speditør, eller om du vil benytte deg av våre stordriftsfordeler.  

SKALERBART

Skalerbar drift

Når salget øker skalerer vi enkelt driften for å møte veksten uten at dette påvirker ledetider tilknyttet ordrehåndtering.

Vi har pallelager, plukkhyller og Autostore anlegg med robotisert lagerstyring og velger det som er mest hensiktsmessig basert på varetype. Vi har faste ansatte med etablerte rutiner og tilgang på nye årsverk ved behov. Vi jobber etter “FIFO” (first inn, first out) prinsippet som betyr at ordre pakkes og sendes i riktig rekkefølge. Benyttes Autostore foregår denne prosessen på nattestid så alt er klargjort til påfølgende dag ved arbeidsstart.

Vi eier både lageret og eiendommen selv, som medfører enkelt utbygging ved oppnådd kapasitet på våre eksisterende 12 000 kvadratmeter.  

partner

Strategisk partnerskap

Når valget faller på Spedify som strategisk partner for varehåndtering inngår man et samarbeid om å effektivisere vareflyten og øke lønnsomheten til nettbutikken. Vi har et langsiktig syn på våre samarbeid og krever derfor ingen oppstartskostnader for å komme i gang.

Skulle du ha behov for rådgivning tilknyttet innfortolling av varer til Norge ved påfylling av lageret kan vi være behjelpelig med dette. Spedify er svært tilpasningsdyktige og kan modellere driften vår rundt unike forretningsmodeller, noe vi har gjort for kjente aktører siden 90-tallet. Som kunde får du tilgang på sanntids dashbord og løpende rapportering.

Se på noen av referansene våre her. eller ta kontakt via kontaktskjemaet under.

Kontakt oss

Takk! Din henvendelse er mottatt. Vi tar kontakt snarlig.
Oops! Something went wrong while submitting the form.